Cena treningu personalnego
Cena treningu personalnego
17 maja 2016
Pokaż wszystkie

Spalanie tkanki tłuszczowej – wpływ kortyzolu

Kortyzol – hormon stresu

Jego główną funkcją jest mobilizacja i dostarczenie energii.

Powoduje rozpad białek na aminokwasy, wysoki poziom glukozy we krwi oraz uwalnianie tłuszczu z komórek tłuszczowych. Najwyższy poziom kortyzolu jest rano tuż po przebudzeniu i opada w ciągu dnia.

Dlatego rano powinniśmy zjeść posiłek białkowo-tłusczowy tak by organizm wykorzystywał tłuszcz jako źródło energii co zapewni nam energię na cały dzień.

Kortyzol wzrasta również w sytuacji stresu zarówno psychicznego jak i fizycznego

Jest hormonem walki lub ucieczki i w dawnych czasach umożliwiał przeżycie w ciężkich warunkach.

W sytuacji stresowej uwalniał duże pokłady energii ( tłuszczu, węglowodanów i białek )

Gdy stres towarzyszy nam w życiu codziennym np. w pracy otrzymujemy ogromny wyrzut kortyzolu ( energii ) , która podnosi poziom cukru we krwi oraz wyrzut insuliny z trzustki, która odkłada całą energię w postaci tkanki tłuszczowej bo w danym momencie nie możemy jej wykorzystać

Gdy stres towarzyszy nam w życiu codziennym zmniejsza się insulinowrażliwość komórek a nasze ciało magazynuje tłuszcz, niestety najgorsze jest to iż w sytuacji stresowej coraz więcej osób sięga po przekąski w ten sposób zajadając stres powodując jeszcze większą ilość tłuszczu w organizmie

Najlepszym sposobem na uwolnienie stresu jest wysiłek fizyczny najlepiej gdy poziom kortyzolu jest najwyższy czyli rano

Kortyzol wykorzysta tkankę tłuszczową jako energię i zgubimy zbędne kilogramy.

Obniżenie poziomu kortyzolu :

  1. Ćwiczenia tybetańskie
  2. Rozciąganie
  3. Peptyd glutaminy
  4. Żeń- szeń, tauryna, tauryna, 5 HTP

Komentarze są wyłączone.